Google kupuje za 13 miliard AdMob, se kterým se chce probít na trh mobilní reklamy

10. 11. 2009

Sdílet

Google kupuje AdMob za 750 miliónů dolarů

Společnosti Google se v posledních letech podařilo naprosto ovládnout trh internetové reklamy, avšak v případě mobilní reklamy stále poněkud zaostává. Přestože se internetový gigant snažil přijít s vlastními řešeními mobilní reklamy, nebyl příliš úspěšný a rozhodl se proto získat know-how i klientelu konkurenční firmy AdMob, kterou koupí za 750 miliónů dolarů (asi 13 miliard korun).

AdMob se specializuje na tzv. displejové reklamy pro mobilní telefony a také na reklamy v aplikacích, především pak těch freewarových. Jeho produkty jsou například často využívány v aplikacích pro iPhone. A přesně tento typ reklamy Google doposud chyběl.

Pro Google jde o třetí největší akvizici v historii (dražší byly pouze nákupy YouTube a DoubleClick), což dokazuje velký zájem giganta o rostoucí trh mobilní reklamy. Kladně na investici zareagovaly i burzy, když během včerejšího obchodování vzrostla hodnota akcií Google o 1,8 procenta na 561 amerických dolarů.

Našli jste v článku chybu?