Druhý ze zakladatelů Googlu, Sergej Brin, bude mít na starosti rozvoj strategických projektů, speciálně hlavně nové produkty. Jak ale naznačuje Al Hilwa z IDC, velmi pravděpodobně bude pokračovat dosavadní praxe, kdy se na klíčových rozhodnutích podíleli všichni tři nejvyšší představitelé Googlu
Analytici jsou změnou ve vedení Googlu poněkud překvapeni a ptají, zda Google vzhledem i k právě ohlášeným rekordním výsledkům nespravuje něco, co vlastně pokažené není. Analytici práci Schmidta vesměs chválí a připisují mu podíl na úspěšném rozvoji v době překotného růstu firmy.
Na druhou stranu však prý firmu předává až příliš závislou na příjmech z reklamy, představuje osobu, jež se prezentovala některými kontroverzními názory, například co se týče soukromí osob či autorských práv, a navíc mu někteří vyčítají i to, že příliš velká řada talentovaných zaměstnanců firmu opouštěla a zakotvila u konkurence.