Google následuje Apple, umožní předplatné obsahu na Androidu

18. 2. 2011

Sdílet

Google včera představil svůj systém předplatného pro digitální obsah zaměřený na vlastníky chytrých telefonů s názvem One Pass. Tato služba umožňuje uživatelům používat jeden účet k placení několika předplatných naráz - podobně jako to má Apple. Na rozdíl od Apple však Google (co se zisku týče) zvýhodňuje vydavatele. Google si vezme pouze deset procent zisku z předplatného, kdežto Apple si činí nárok na třicet procent. Podle analytiků Google nejspíše zvolil menší marže u svého systému proto, že mnoho vydavatelů proti maržím Apple protestovalo.

Na druhou stranu uživatelů iPadů a iPhonů je tolik, že si je žádný vydavatel (i za cenu nižších zisků) nedovolí ignorovat. Eric Schmidt včera řekl, že záměrem Googlu je, aby si všechny peníze vydělali vydavatelé a "deseti procentní marže jen pokryje náklady Googlu." Schmidt také dodal, že představení One Pass jen pár dní po odhalení podobného systému Apple je pouze náhoda.

Našli jste v článku chybu?