Google pokračuje v tažení proti Facebooku - kupuje sociální vyhledávač Aardvark

15. 2. 2010

Sdílet

Google kupuje sociální vyhledávač Aardvark

Strategii pod heslem "jedna akvizice za druhou" přebírá po Microsoftu také Google, který se snaží rozšířit své know-how nejen v oblasti internetové reklamy, ale také společenských sítí. Chce si totiž udržet uživatele na svých stránkách a nepouštět je jinam, třeba na Facebook.

Nejnovějším nákupem Googlu je sociální vyhledávač Aardvark, který používá k odpovídání na vyhledávací dotazy uživatelů naprosto revoluční technologií - ptá se uživatelových kamarádů na webu prostřednictvím společenských sítí, emailů či komunikátorů. Aardvark teprve před nedávnem dva bývalí zaměstnanci Googlu, kteří svůj projekt prodají po pár měsících vývoje svému bývalému zaměstnavateli za přibližně 50 milionů dolarů. Google tuto částku sice nepotvrdil, ale v kuloárech je velmi často zmiňována.

Google tak nadále bojuje o své místo i na trhu společenských sítí. Z původně univerzitního vyhledávače se tak stává nejen největší prodejce internetové reklamy na světě, vývojář operačních systémů a výrobce hardware, ale postupně i nové know-how centrum pro vývoj společenských sítí.

Našli jste v článku chybu?