Internet je podle výzkumu klíčový zejména v základním vyhledávání informací a porovnání vlastností vozů. Až 80 % respondentů ho využívá ke zjišťování informací o vozidlech i k vyhledávání dalších relevantních webových stránek. 70 % respondentů považuje online videa za praktický způsob, jak získat informace o automobilech.
Internet je využíván v každé fázi nákupu aut. Více než dvě třetiny kupců začínají své hledání nového vozu na internetu. 80% z nich používá internet v některé fázi procesu nákupu (obecné vyhledávání, srovnávání a upřesnění, konečné rozhodnutí o koupi, nalezení prodejce). Je zajímavé, že kupci nových i použitých vozidel vykazují podobné používání i hodnocení role internetu při koupi auta.
Online zdroje informací (webové stránky výrobců, dealerů, prodejců) jsou používány více a hodnoceny lépe, než tradiční (offline) zdroje. Ti, kteří kupují nová auta, preferují stránky dealerů a výrobců, kupci ojetých aut zase vyhledávače a stránky specializované na prodej vozidel. Respondenti uvedli, že vyhledávače jim pomáhají rozšiřovat spotřebitelský výběr a ovlivňují jejich celkové rozhodování o koupi automobilu.
Důležitou roli při rozhodování o nákupu vozidla hrají online videa zejména u kupců nových vozidel. Tato videa většinou sledují na serveru YouTube, stránkách výrobců či dealerů, případně specializovaných stránkách o vozidlech. Více než polovina lidí (55 %), kteří používají k výběru vozu internet, sledují také online videa. Respondenti chválí zejména praktičnost online videí a přejí si, aby jich výrobci vozidel nabízeli více.
O auto-moto trhu:
• Z uživatelů internetu v České republice, kteří si v posledních 12 měsících koupili vozidlo, si 77 procent koupilo použité vozidlo
• Pouze polovina (55 %) kupců nových vozidel je jednoznačně rozhodnuta koupit si nové vozidlo na začátku procesu a pouze jedna třetina ví, jakou konkrétní značku či model chce
• Průměrný internetově gramotný kupec vozidla v České republice je muž ve věku 38 let s příjmem přesahujícím 350 000 Kč ročně. Kupci nových vozidel jsou starší a mají vyšší příjem než kupci použitých vozidel
• Mezi koupěmi nových vozidel představovaly 9 % luxusní značky (Alfa Romeo, Audi, BMW, Jaguar, Land Rover (nebo Rover), Lexus, Mercedes, Porsche, Saab, Volvo)
• Věrnost značce není velká – polovina kupců vozidel změnila dříve vlastněnou značku vozidla
• V průměru se kupci nových vozidel v České republice na začátku hledání rozhodují mezi třemi značkami, které zvažují
• Čeští uživatelé internetu nejpravděpodobněji zvažují a koupí vůz značky Škoda