Google připravuje digitální trafiku pro tablety a smartphony s Androidem

4. 1. 2011

Sdílet

Aby si získal Google vydavatele na svou stranu, je ochotný se spokojit s menším než 30% podílem ze zisku, který si při prodeji prostřednictvím iTunes standardně ponechává konkurenční společnost Apple. A není to jediný trumf, který chce proti svému největšímu rivalovi na tomto poli vytasit, tím dalším by dle internetové podoby listu The Wall Street Journal mělo být poskytnutí podrobnějších informací o uživatelích, kteří si digitální verze novin či magazínů zakoupí.

Aktuálně v nabídce digitálních publikací platforma Android za svou konkurencí značně pokulhává. Své plné digitální verze nabízí na iPad celá řada zvučných magazínů jako GQ, The Economist, Vanity Fair nebo Time, zatímco na Androidu jsou k dostání pouze verze „očesané“ a bezplatné.

iPad navíc inspiroval Richarda Bransona ze společnosti Virgin k vytvoření prvního ryze tabletového magazínu The Project pro oblíbený Apple iPad. Branson tak v prosinci de facto předběhl duo Jobs a Murdoch, které své plány na vydávání deníku The Daily výhradně pro tablety sice oznámilo dříve, ale hodlá je uskutečnit až začátkem letošního roku.

Našli jste v článku chybu?