Jak uvedl americký gigant na svém blogu, od 30. června letošního roku přestane přijímat jakékoli nové flashové reklamy od inzerentů a od 2. ledna roku 2017 Google přestane na své síti flashové reklamy zcela zobrazovat. Jedinou výjimkou mají být flashové reklamy ve formě videa. Inzerentům, kteří budou chtít na reklamní síť Googlu umístit reklamy ve formátu HTML5, Google zpřístupnil hned několik nástrojů, které jejich přechod z flashe na HTML 5 usnadní.
Bezpečnostní experti rozhodnutí Googlu - jednoho z největších poskytovatelů flashových reklam na internetu – postupně zakázat Flash vítají, jelikož podle většinového názoru je tato zastaralá technologie nebezpečná a příliš pomalá. Dokonce i společnost Adobe, která Flash koupila spolu se společností Macromedia v roce 2005, jej již nepodporuje. Podporu nástroje Flash Professional ukončilo Adobe na konci minulého roku.
Zdroj: IDG News Service