Produktový manažer Googlu Sri Harsha ve svém příspěvku na oficiálním blogu uvedl, že nevyžádaná pošta tvoří jen 0,1 % všech zpráv, které se průměrnému uživateli Gmailu objeví v jeho schránce. Pouze 0,05 % všech legitimních zpráv pak skončí v adresáři spam. Harsha uvedl, že Gmail nyní používá k zachytávání spamu stejnou technologii, která je integrována třeba do jeho vyhledávače či služby Google Now. Ta má pomoci zachytit ty nevyžádané zprávy, u nichž je to opravdu obtížné. Spamový filtr Gmailu se navíc přizpůsobuje danému uživateli a v čase je tak čím dál vyspělejší.
To znamená, že i když váš soused třeba každý týden rád dostává newsletter od určitého webového portálu, vy o něj nemáte vůbec zájem a Gmail jej proto zablokuje. A co víc, spamový filtr podle Harshy umí nyní lépe než kdy dříve zachytit i pokusy o phishing. Google údajně umí rozpoznat, zda zpráva opravdu přišla od proklamovaného odesílatele či od někoho jiného.
Zdroj: Techspot