Google vyvinul nový algoritmus. Špatně hodnocené služby zmizí z prvních příček

4. 12. 2010

Sdílet

Podnětem k vyvinutí tohoto algoritmu se stal článek publikovaný v deníku The New York Times, který Google podrobil kritice za to, že co se systému hodnocení stránek Google PageRank týče, je špatná reklama stejně dobrá, jako ta pozitivní. Článek obsahoval odstrašující zkušenost Clarabelle Rodriguezové, která na chybu špatně navrženého algoritmu doplatila při koupi kontaktních čoček.

Na svém blogu zástupci Googlu uvedli, že byli po přečtení případu paní Rodriguezové doslova „vyděšeni“ a rozhodli se „neprodleně shromáždit tým“, který se tomuto pochybnému řazení vyhledaných webů podívá na zoubek.

Začátkem prosince pak společnost oznámila, že se jí podařilo dokončit nový vyhledávací algoritmus, který detekuje obchodníky, jež (z pohledu Googlu) nabízejí svým zákazníkům špatné služby a penalizuje je v hodnotícím systému Google PageRank, který tak začal rozlišovat negativní ohlasy od těch pozitivních.

Jelikož je však konkurenční boj neúprosný, vyvstává otázka, zda se konkurence nezačne ubírat cestou psaní negativních komentářů ve snaze hanit jinak slušnou společnost a sesadit ji z prvních příček.

Našli jste v článku chybu?