„Při výběru reklam, jež budou uživateli zobrazeny, mohou být využity informace o okolním prostředí nezávisle či v kombinaci s porovnáním klíčových slov, která uživatel zadal při vyhledávání a která se vztahují k dané reklamě,“ píše se v patentu.
„Webový prohlížeč nebo vyhledávací nástroj, s nímž uživatel pracuje, může získat údaje o okolních podmínkách (jako je teplota, vlhkost vzduchu, světelná intenzita, zvuk nebo složení vzduchu) pomocí senzorů integrovaných v zařízení. Inzerenti reklam si poté mohou zvolit, které reklamy budou asociovány s kterou množinou relevantních hodnot.“
V patentu je uveden příklad, kdy je využita okolní teplota pro výběr nabídky klimatizací (pakliže teplota přesáhne nastavený práh), nebo naopak zimních kabátů (pakliže teplota klesne příliš nízko). Google však plánuje zajít ještě dále. „Zvukové signály, které jsou od uživatele přenášeny ke zpracování na servery Googlu v rámci hlasového vyhledávání, obsahují také okolní hluk, který může být využit pro rozpoznání prostředí,“ píše se v patentu.
Pokud tedy například sledujete sportovní utkání a použijete svůj telefon k hlasovému vyhledání nejbližší restaurace, Google dovede podle hluku rozpoznat, o jakou sportovní událost se jedná, a nabídne relevantní reklamy. Podobně například účastníte-li se koncertu, Google podle zvuku hudebních nástrojů a GPS souřadnic vyhodnotí, o jakou hudební akci se jedná a zobrazí nabídku alb, lístků, nástrojů a podobně.
V patentu rovněž stojí, že vhledem k požadavku na ochranu soukromí bude mít uživatel možnost cílení reklam podle okolního prostředí zakázat.
Zdroj: PCWorld.com, patft.uspto.gov