I když počet prodaných iPadů se meziročně propadl o 9,2 % na 10 milionů kusů, zůstává tento americký výrobce s 25,8% podílem na trhu stále největším výrobcem tabletů. Na druhém místě je Samsung s šesti miliony prodanými kusy, což je o celých 25 % méně než ve druhém čtvrtletí roku 2015. Mezi top pětkou výrobců se dále na třetím místě umístilo Lenovo (2,5 milionu prodaných tabletů a 6,6% podíl na trhu), Huawei (2,2 milionu prodaných tabletů a 5,6% podíl na trhu) a jako pátý skončil Amazon s tablety Kindle (1,6 milionu prodaných kusů a 4% podíl na trhu).
Výrobců tabletů je na trhu tolik, že další kolonku mimo top 5 výrobců již tvoří všechny ostatní společnosti s 42,4% podílem (meziroční propad o 22,9 %). Nejpopulárnějším operačním systémem pro tablety zůstává Android s 65% podílem na trhu, druhé je iOS s 26 % a Windows jsou nainstalovány na 9 % zařízení. Jak však uvádí IDC ve své analýze, v příštích 12 - 18 měsících by se tento poměr mohl změnit, jelikož Google na trh uvede novou verzi svého operačního systému s lepší podporou multitaskingu. A toho by mohli využít i výrobci tabletů.
Zdroj: IDG News Service