Podíl Apple na globálním trhu s tablety meziročně poklesl o 6,1 procentního bodu z 33 % na 26,9 %, což však i nadále stačí k prvenství. Nutno podotknout, že ještě v roce 2012 americká korporace ovládala celých 68 % trhu s tablety. Na druhém místě je podle IDC v současné době Samsung, který ve druhém čtvrtletí prodal 8,5 milionů kusů tabletů a držel tak 17,2 % trhu. Značně si v meziročním srovnání polepšilo Lenovo, které se díky nárůstu počtu prodaných kusů tabletů o 64,7 % umístilo na třetí pozici s 4,9% podílem na trhu.
Podle IDC celý trh s tablety čelí a v budoucnu čelit bude silné konkurenci takzvaných phabletů, tedy chytrých mobilních telefonů s velkými displeji. Druhým faktorem, kvůli němuž trh s tablety neroste tak, jako dříve, je delší "obnovovací cyklus", tedy počet let, po které si uživatelé nechají starý tablet a nevymění jej za nový. "Do třetice můžeme propadu trhu s tablety připočíst nízkou poptávku od velkých společností," uvádí IDC.
Zdroj: DailyTech