Zájem o software Enterprise 2.0, který kombinuje plánování podnikových prostředků (ERP) a funkce sociálních médií, je velký. Vyplývá to z nejnovější studie, kterou společnost IFS realizovala ve spolupráci s agenturou Affinity Research Group mezi více než 260 výrobními řediteli ze středních a velkých firem.
Manažeři podle něj oceňují především podnikový software, který obsahuje funkce sociálních sítí jako například Twitter či Facebook, jež mají zásadní vliv na zefektivnění interní komunikace.
Poznatky průzkumu ukazují, že:
· Schopnost integrace s nástroji externích sociálních médií nemá pro výběr konkrétního ERP systému velkou váhu. Možnost lepší spolupráce a komunikace je sice vnímána jako důležitá, nemá však největší vliv.
· ERP systémy s integrovanými funkcemi sociálních sítí mají dvě hlavní výhody: zefektivnění komunikace v rámci podniku a zdokonalení dokumentace podnikových procesů, což je následně základem pro zeštíhlovací projekty. Výrobní ředitelé jsou optimističtí, pokud jde o potenciální přínosy integrace funkcí sociálních médií do ERP systémů. Nejčastěji uváděné výhody jsou nárůst komunikace v organizaci a schopnost zachytit skryté znalosti profesně starších zaměstnanců.
Úplná zpráva ze studie je k dispozici ke stažení na stránkách www.ifsworld.com/us.