Internetová televize táhne zájem o O2

Nové tarify O2 TV přilákaly nových 100 tisíc tarifních zákazníků. Počet zákazníků internetu HD vyrostl meziročně o 26 tisíc na 835 tisíc. Konsolidované výnosy se v roce 2019 zvýšily meziročně o 2 % na 38,8 miliardy.

Internetová televize táhne zájem o O2


„Počet zákazníků nejvíce rostl u O2 TV. Naši internetovou televizi si zákazníci často pořizují, aby nemuseli řešit přechod na DVB-T2. I proto jsme zaznamenali nejrychlejší nárůst počtu zákazníků v posledním čtvrtletí,“ uvádí Tomáš Kouřil, místopředseda představenstva a finanční ředitel O2.

Celkový počet mobilních registrovaných zákazníků na konci roku 2019 byl celkem 5 858 tisíc. Zákaznická báze mobilních smluvních služeb byla k 31. prosinci 2019 na úrovni 3 249 tisíc, počet zákazníků mobilních předplacených služeb byl 1 965 tisíc, zatímco počet M2M SIM karet dosáhl 644 tisíc.

Již téměř 77 % telefonů v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení, více než dvě třetiny všech telefonů podporují technologii 4G LTE. Větší porce dat v tarifech FREE+, O2 NEO a O2 Data spolu s nárůstem počtu zákazníků s chytrým telefonem s podporou 4G LTE přispěly v roce 2019 k meziročnímu nárůstu spotřeby mobilních dat v telefonu o 30 %.

Počet zákazníků některého z tarifů služby O2 TV (IPTV a OTT verze), která funguje na pevné lince od O2 i na internetovém připojení od jakéhokoliv poskytovatele, dosáhl k 31. prosinci 2019 celkem 443 tisíc včetně zákazníků, kteří využívají měsíční balíčky O2 TV Sport Pack online a O2 TV HBO a Sport Pack.

Počet zákazníků vysokorychlostního internetu přes kabel i pomocí bezdrátové technologie dosáhl k 31. prosinci 2019 celkem 835 tisíc. Za rok 2019 se jejich počet zvýšil o 26 tisíc.

Celkové konsolidované provozní výnosy dosáhly v roce 2019 celkově 38 760 milionů, meziročně o 2,0 % více, výnosy rostly ve všech segmentech. V České republice se zvýšily o 2,1 % na 31 347 milionů korun , a to díky 3,5% růstu výnosů segmentu pevných linek na 11 136 milionů a meziročně o 1,3 % vyšším výnosům v mobilním segmentu, které dosáhly úrovně 20 211 milionů. Hlavními zdroji nárůstu byla mobilní data, finanční služby, O2 TV a prodej zařízení.

KLÍČOVÉ FINANČNÍ UKAZATELE SKUPINY

Finanční ukazatele

Rok 2019

Rok 2018

Meziroční změna

Provozní výnosy

- mobilní výnosy v ČR

- fixní výnosy v ČR

- výnosy na Slovensku

38 760 mil. Kč

20 211 mil. Kč

11 136 mil. Kč

7 647 mil. Kč

37 996 mil. Kč

19 956 mil. Kč

10 757 mil. Kč

7 485 mil. Kč

+2,0 %

+1,3 %

+3,5 %

+2,2 %

Celkové náklady

- z toho provozní náklady

26 211 mil. Kč

7 665 mil. Kč

26 981 mil. Kč

8 198 mil. Kč

-2,9 %
-6,5 %

EBITDA

12 619 mil. Kč

11 163 mil. Kč

+13,0 %

EBITDA marže

32,6 %

29,4 %

+3,2 p. b.

Čistý zisk

5 460 mil. Kč

5 448 mil. Kč

+0,2 %

Úvodní foto: O2










Komentáře