Hlavní navigace

Investovat do mobility se vyplácí

13. 1. 2016

Sdílet

Red Hat oznámil výsledky svého nejnovějšího výzkumu zaměřeného na vyhodnocování mobility. Průzkum odhalil, že 52 procent respondentů má implementovanou ucelenou strategii pro využívání mobilních aplikací a 90 procent firem plánuje v roce 2016 zvýšit své investice související s rozvojem mobilních aplikací.

Celých 96 procent organizací s ucelenou strategií přitom pro vyhodnocování přínosů mobilních aplikací využívá klíčové výkonnostní ukazatele. 

Průzkum společnosti Red Hat zaměřený na vyspělost mobilních technologií dále ukázal, že 74 procent organizací, které alespoň částečně využívají klíčové výkonnostní ukazatele (key performance indicator, KPI) pro měření úspěšnosti oblasti mobilních aplikací, dosahují kladné návratnosti investic.

Jde o informaci, která potvrzuje, že investice do mobilních technologií se těmto respondentům vyplatily. Výsledky průzkumu dále ukazují, že pro vyhodnocování úspěšnosti mobilních aplikací využívá klíčové výkonnostní ukazatele 85 procent organizací, jiné prostředky a nástroje využívá 9 procent firem a ostatní účastníci průzkumu uvedli, že úspěšnost svých mobilních projektů nezjišťují vůbec.

Cílem průzkumu bylo získat informace související s rozvojem mobilních aplikací včetně podkladů pro lepší pochopení toho, jak respondenti s ucelenou strategií vyhodnocují úspěšnost svých projektů z oblasti mobilních aplikací právě pomocí KPI. Mezi nejdůležitější výstupy tohoto průzkumu patří následující zjištění:

Účastníci průzkumu uznávají potřebu sledovat efektivitu mobilních technologií a většina respondentů (85 procent) využívá pro toto vyhodnocování klíčové výkonnostní ukazatele alespoň částečně.

Mezi organizacemi využívajícími KPI považuje návratnost svých investic za kladnou více firem ve Spojených státech amerických (79 procent) než v západní Evropě (68 procent). Zápornou návratnost investic spojených s mobilními aplikacemi naopak uvedla jen čtyři procenta respondentů a nulovou pouze každá šestá organizace (16 procent). Návratnost svých mobilních investic přitom nezná sedm procent firem.

Největších úspěchů v oblasti mobilních aplikací dosahují výrobní, telekomunikační a stavební firmy. Mezi organizacemi využívajícími pro vyhodnocování úspěšnosti klíčové výkonnostní ukazatele uvedli respondenti právě z těchto vertikál nejlepší návratnost investic:

  • výroba – 92 procent
  • telekomunikace – 83 procent
  • stavebnictví – 83 procent

 

Další odvětví byla následující:

  • maloobchod – 76 procent
  • distribuce a přeprava – 75 procent
  • obchodní služby – 71 procent
  • finanční služby – 69 procent
  • informační technologie – 66 procent
  • chemický a farmaceutický průmysl – 56 procent

 

V roce 2016 pravděpodobně dojde k přenosu zodpovědnosti za měření úspěšnosti oblasti mobilních aplikací.V současnosti se 72 procent organizací využívajících klíčové výkonnostní ukazatele domnívá, že zodpovědnost za vyhodnocování rozvoje mobilních aplikací primárně náleží vedení IT oddělení a jeho podřízenému managementu.

Vedení ostatních oddělení přisoudilo tuto zodpovědnost 17 procent respondentů a šéfům nebo ředitelům majícím na starosti právě mobilitu pak 11 procent dotázaných. Pro letošní rok nicméně účastníci tohoto průzkumu předpokládají změnu. Zachování zodpovědnosti na IT managementu očekává 43 procent respondentů a ve 42 procentech firem by mělo být za zjišťování úspěšnosti zodpovědné vedení ostatních oddělení.

Management zaměřený přímo na mobilitu by měl mít tuto oblast na starosti ve 14 procentech firem.

Našli jste v článku chybu?