Liší se české komunitní sítě od těch slovenských?
Největší komunitní portál na slovenském internetu, Pokec.sk, denně navštíví až 504 tisíc unikátních uživatelů. Skoro polovina návštěvníků portálu je ve věku mezi 18 až 33 let, zejména z prostředí slovenských měst. Ještě větší podíl, až 72 procent, tvoří zaměstnaní lidé, nebo podnikatelé a živnostníci.
Z mladé části populace tvoří vysoké množství zaregistrovaných uživatelů lidé se středoškolským vzděláním, ale vysokoškoláci se používání komunitní sítě také nevyhýbají. Tvoří totiž až 13 procent všech návštěvníků. Pro návštěvníky portálu, kteří se již zařadili do pracovního procesu, platí, že jejich mzda se pohybuje přibližně na úrovni slovenské průměrné mzdy, tedy přes 600 euro. Také zastoupení pohlaví kopíruje demografické statistiky, muži i ženy navštěvují portál poměrně stejně.
Čeští uživatelé internetu se od těch slovenských zásadně neliší. Podle průzkumu agentury Mediaresearch sociální sítě v ČR využívají také zejména mladí lidé ve věku od 15 do 24 let. Až 46 % z nich přitom navštěvuje tyto sítě i několikrát denně. Naopak je situace o dost jiná mezi uživateli staršími 45 let. Z nich na různé komunitní weby denně zavítá jen pouhých 17 %.
S nástupem webu 2.0 se mění i chování lidé na Internetu. Lidé mají tendenci trávit méně času na vyhledávačích, zpravodajských serverech a podobně zaměřených portálech. Naopak, čím dál víc času tráví připojeni v sociální síti.
Zmíněná čísla jsou kvantitativní, ale spolu s komunitními portály přišly i nové fenomény v zacílení reklamního prostoru Internetu. Pomocí informací ze sociálních sítí mohou dnes zadavatelé reklamy dosáhnout zobrazování svého sdělení přesně své cílové skupině. Na Pokec.sk tak lze nastavit nejen věk, ale i pohlaví a třeba region uživatele, kterému se má reklama zobrazit.