Koncept „connected cars" dnes neznamená jen o funkce, které uživateli třeba pomohou lépe zaparkovat. Zahrnují nyní i přístup do sociálních sítí, e-mailu, spojení s chytrými telefony, výpočet trasy, zabudované aplikace, apod. Vedle výhod přinášejí i určitá rizika, a proto je třeba analyzovat různé situace, které mohou vést ke kybernetickým útokům nebo podvodnému nakládání s vozidlem.
Chytrá vozidla se podle analytiků stávají terčem podobných útoků, které doposud cílily hlavně na počítače a chytré telefony.
Studie demonstrovala svá zjištění analýzou systému BMW ConnectedDrive:
Odcizená osobní data: Odcizení informací sloužících k přístupu na web BMW pomocí známých metod jako je phishing, odezírání klávesnice (keylogging) nebo sociální inženýrství může vést k neoprávněnému přístupu třetích stran k uživatelským datům a k vozidlu samotnému. Odsud je možné nainstalovat mobilní aplikace se stejnými informacemi a umožnit vzdálené ovládání ještě před otevřením auta a odjezdem s ním.
Mobilní aplikace: Pokud uživatel aktivuje mobilní službu otevření auta, lze bez problémů vytvořit novou sadu klíčů k vozidlu. Pokud tato aplikace není zabezpečená, kdokoli, kdo ukradne telefon, získá přístup k autu. S odcizeným mobilem je možné změnit databázi aplikací a obejít jakékoli ověření pomocí PINu.
Aktualizace: Ovladače Bluetooth jsou aktualizovány stažením souboru z webu BMW a nainstalováním na USB. Tento soubor není ani šifrován, ani podepsán a obsahuje mnoho informací o vnitřním systému, který v autě běží. To může potenciálnímu útočníkovi poskytnout přístup do prostředí, na nějž cílí, a může být změněno tak, aby spustilo škodlivý kód.
Komunikace: Některé funkce komunikují se SIM kartou v autě pomocí SMS. Prolomení tohoto kanálu umožní poslat falešné instrukce. Záleží přitom na úrovni šifrování operátora. V tom nejhorším scénáři může útočník vyměnit komunikační systém BMW za vlastní instrukce a služby.