Hlavní navigace

Jeden z pěti pracovních dnů Češi "proflákají" na internetu

25. 2. 2010

Sdílet

Firmy stále více sledují, kolik času tráví zaměstnanci na webu

 

Hospodářská krize přinutila české firmy razantně snižovat náklady včetně mezd. Stále více zaměstnavatelů tak sleduje, kolik času stráví jejich pracovníci na Facebooku či hraním her na internetu. Ještě před dvěma lety tento monitoring praktikovala pouze pětina český společností, dnes je to 74 procent. Vyplývá to ze statistik společnosti truconneXion, která vyvinula speciální monitorovací program, jenž české firmy hojně využívají. "Zaznamenali jsme za poslední rok zhruba šedesátiprocentní navýšení prodeje monitorovacího modulu AuditPro, který umí zjišťovat, jestli zaměstnanci netráví pracovní čas na Facebooku, brouzdáním na internetu, stahováním filmů či softwaru nebo hraním her," řekl dnes pro agenturu ČTK člen představenstva technologické společnosti truconneXion Robert Kleiner.

Podle průzkumu tráví Češi v práci průměrně jeden a půl hodiny denně brouzdáním na internetu, které nemá spojitost s jejich pracovní náplní, což znamená v podstatě jeden den v týdnu ztracený nepracovní činností, avšak zaplacený. Několik firem již monitoring využilo k eliminování "nevýkonných" zaměstnanců. Učinila tak například kopřivnická Tatra nebo ostravský magistrát.

Na druhou stranu může ale menší relax na webu zlepšit pracovní výsledky zaměstnance a podpořit jeho kreativitu. Zavedení monitoringu navíc příliš nezlepšuje vztahy mezi managementem a běžnými zaměstnanci.

Našli jste v článku chybu?