Zpřísněná pravidla provozu prodejen ve většině zemí světa vedla k vysoké poptávce po řešeních, která dokáží automaticky regulovat počet návštěvníků. Softwarová aplikace s názvem Store Occupancy Manager se instaluje přímo do kamery Axis.
Aplikace se spojí se softwarem pro počítání osob, následně z něj agreguje data o počtu lidí v prodejně a prostřednictvím srozumitelné infografiky je spolu s živým záběrem z prodejny zobrazuje příchozím zákazníkům na připojené LCD obrazovce.
Zákazníci tak mají okamžitý přehled o tom, kolik lidí se na prodejně nachází a kolik jich ještě může vstoupit. V případě naplnění maximální kapacity pak aplikace další příchozí požádá, aby se vstupem do obchodu počkali.
Mezitím jim nabídne novinky, informuje o slevách nebo změněné otvírací době. Grafiku lze jednoduše personalizovat a zobrazit jakékoliv informace, bannery i obrázky, včetně např. animovaných gifů.
„Obchody většinou řeší omezení počtu zákazníků na prodejně tím, že před prodejnu postaví jednoho z pracovníků, nejčastěji ostrahu. Ta má pak za úkol počítat příchozí a v případě potřeby dalším zákazníkům dočasně zabránit ve vstupu. Netřeba dodávat, že takové řešení nemusí být stoprocentně spolehlivé a je také relativně nákladné,“ vysvětluje David Capoušek, CEO firmy CamStreamer.
Existuje několik scénářů zapojení, přičemž nejjednodušší vyžaduje pouze LCD obrazovku pro navigaci zákazníků, hlavní jednotku Axis FA54 se dvěma připojenými kamerovými senzory FA1105 a dvě ACAP aplikace do kamer:Aplikaci Axis Occupancy Estimator, pro samotné sledování počtu zákazníků na prodejně a zmíněný Store Occupancy Manager od CamStreameru.
Obě aplikace využívají výpočetní výkon kamery, není proto nutné instalovat další hardware. Řešení lze navíc propojit i s dalšími systémy, jako je ovládání dveří, světelná signalizace nebo reproduktory, které mohou automaticky přehrávat instrukce pro zákazníky.
„Společné řešení navíc přináší i další přidané hodnoty: slouží jako plocha pro reklamní sdělení a viditelně manifestuje přítomnost kamer na prodejně, čímž odrazuje případné zloděje. Investice do řešení se tak vrátí i v době, kdy současná omezení odezní,“ dodává Dalibor Smažinka, Business Development Manager v Axis Communications.
Po zrušení preventivních opatření lze řešení využít k marketingovým účelům, například pro personalizované reklamy. Tabule v takovém případě uzpůsobí zobrazené sdělení tomu, kdo před ní stojí, a to na základě jeho demografických ukazatelů. Vše lze přitom vyřešit prostřednictvím dalších aplikací přímo v kameře.