To jim prý ulehčí lépe řešit takové problémy, jako je integrace a interaktivní vizualizace dat z velikého množství zdrojů a zpřehlední jim i vztahové struktury firmy. Navíc, po úpravách na míru, mohou analytické aplikace znamenat cestu k účelnějšímu způsobu práce a rychlejšímu rozhodování.
Vyhodnocování marketingových kampaní, procurement, efektivita nákupů i prodeje, shoda se service level agreementy a další složky podnikání se musí pravidelně přizpůsobovat tak, aby vyhovovaly aktuálním požadavkům. Aby toho mohli dosáhnout, vyžadují uživatelé z nejrůznějších oddělení nové a nové reporty, ty tradičně produkují oddělení IT. To samozřejmě vede k tomu, že IT oddělení bývají zavalena požadavky a uživatelská oddělení na svoje výsledky musí dlouho čekat.
Právě tento problém řeší ARIS MashZone: zaměstnanci z jakéhokoli oddělení nyní sami dokážou, a to bez zvláštních počítačových dovedností, kombinovat zdroje dat, analyzovat data a vizualizovat je v podobě atraktivních MashApps. Díky využití technologií Webu 2.0 mohou být MashApps sdíleny a dál rozvíjeny ve spolupráci s kýmkoli z podniku. Dřívější přístup založený na postupném zkoumání jednotlivých oblastí nahrazuje tzv. celostní náhled na všechna data relevantní pro rozhodování.
Uživatelé tedy na svoje reporty už nemusí čekat a zátěž IT oddělení výrazně klesá. Propojení interních dat s veřejně přístupnými zdroji dat a webovými službami (jako jsou ekonomické statistiky, demografické a geografické informace) přináší další pohledy.