kasa.cz má nyní lepší nákupní podmínky
Jedním ze strašáků zákazníků internetových obchodů může být skutečnost, že kupují zboží, které si neměli možnost "osahat". Zákon o ochraně spotřebitele (§53, odst. 7 Občanského zákoníku) však umožňuje zboží nakoupené na internetu do 14 dní vrátit, neboli odstoupit od smlouvy. Internetový obchod KASA.cz se rozhodl vyjít svým zákazníkům ještě více v ústrety a rozšířil tyto výhody i nad rámec zákona: „Zákazníkům nabízíme možnost vrácení nepoužitého zboží do 30 dnů, po tu dobu také automaticky měníme reklamované zboží za nové, což značně urychlí proces reklamace a zákazníci mohou bez jakýchkoli průtahů užívat zvolené zboží.
Na základě rozsáhlého interního průzkumu jsme totiž zjistili, že 27 % všech závad se projeví do prvního měsíce od zakoupení. Jakákoliv porucha v prvních dnech používání zákazníka velice zklame, a proto jsme se rozhodli, že všechny tyto případy budeme řešit výměnou za nový kus,“ uvedla Jitka Součková, marketingová manažerka společnosti KASA.cz.
Občanský zákoník takto upravuje pouze práva zákazníků z řad fyzických osob. Pro nákupy právnických osob bohužel tyto výhody zákonně nařízené nejsou. Společnost KASA.cz však nově nabízí možnost odstoupení od smlouvy i právnickým osobám, a to rovněž ve třicetidenní lhůtě. Tato možnost neplatí na zboží určené k dalšímu prodeji a mohou ji tudíž využít pouze koncoví spotřebitelé. Podnikatelé si tak nyní mohou na KASA.cz bez rizika vybavit své kanceláře či jiné podnikatelské prostory. KASA.cz nabízí vedle počítačů a příslušenství i široký sortiment spotřební elektroniky, nábytku a dalšího zboží.
V případě odstoupení od smlouvy je nutné dodržet podmínky stanovené v §457 a §458 Občanského zákoníku, které určují, že si strany musí navrátit původní přijatá plnění. To znamená, že vrácené zboží musí být ve stejném stavu jako při převzetí. „I pokud tomu tak není, nemůžeme zákazníkům žádost o odstoupení od smlouvy zamítnout. Ponížíme však dobropis o skutečně vynaložené náklady na vrácení do původního stavu,“dodala Barbora Winterová, manažerka logistiky společnosti KASA.cz.
„Možnost odstoupení od smlouvy je v současnosti hojně využívaná a tento trend je rostoucí. Zatímco v roce 2007 jsme z celkového počtu vráceného zboží zaznamenali 25 % odstoupení od smlouvy a 75 % reklamací, v roce 2008 se odstoupení od smlouvy vyšplhalo na 35 %, přičemž počet reklamací klesl na 65 %," uvedla na závěr Barbora Winterová.