Kaspersky si u antimonopolních úřadů stěžuje na Microsoft

7. 6. 2017

Sdílet

Kaspersky se svým bojem započal u příslušných institucí v Rusku, teď však své stížnosti směřuje i do Evropy.

Společnost tvrdí, že s vydáním Windows 10 začal Microsoft vytvářet překážky pro konkurenční výrobce bezpečnostních řešení a zavádí různé způsoby, jak uživatele dotlačit k tomu, aby se vzdali softwaru třetí strany ve prospěch jeho Windows Defenderu. Kaspersky konkrétně uvádí, že kdykoliv uživatelé upgradují na Windows 10, je jejich software automaticky deaktivován a na jeho místo nastupuje právě Defender.

V průběhu upgradu se uživatel dozví, že [řešení třetí strany] není kompatibilní s danou verzí Windows. Software potom stále vypadá, že je na počítači nainstalovaný, ale většina jeho souborů je odstraněna a již neběží.

V detailním blogovém příspěvku Eugene Kaspersky, ruský spoluzakladatel antivirové společnosti, vysvětluje, že Microsoft někdy narušuje kompatibilitu se softwarem třetích stran, což je podle něj dáno tím, že nezávislým vývojářům poskytuje na otestování nejnovějších aktualizací Windows 10 za účelem zajištění kompatibility jen několik týdnů. Jestliže není kompatibilita vyřešena do oficiálního data vydání upgradu, je daný software označen za nekompatibilní a odstraněn z počítačů uživatelů.

Microsoft pro Techspot podal následující vyjádření: „Hlavním cílem společnosti Microsoft je chránit zákazníky a jsme přesvědčeni, že bezpečnostní prvky systému Windows 10 splňují zákony o hospodářské soutěži. Vždy nás zajímá zpětná vazba od jiných společností a intenzivně spolupracujeme s výrobci antimalwarových řešení a podnikáme různé kroky, abychom na jejich zpětnou vazbu zareagovali. (…)“

Zdroj: Techspot.com

Našli jste v článku chybu?