Kromě prevence podvodů pro koncové stanice a mobilní zařízení poskytuje platforma i řadu cloudových technologií navržených přímo pro ochranu bank, finančních institucí, či vládních agentur.
Patří mezi ně kromě reputační databáze GDR (global device reputation) také analýza zařízení a prostředí, behaviorální analytika, biometrie a tzv. clientless malwarová detekce.
Například behaviorální analýza a biometrie pomáhají zjistit, jestli je uživatelem skutečná osoba, aniž by po něm byla vyžadována jakákoliv další aktivita. Toto chování se analyzuje prostřednictvím pohybů myši, klikání, skrolování nebo úderů na klávesnici. U mobilních zařízení se provádí za pomoci akcelerometru/gyroskopu a gest (dotyků, tahů atd.).
Fraud Prevention Cloud shromažďuje a analyzuje informace o uživatelově chování, jeho přístroji, prostředí a relacích v podobě anonymizovaných a neosobních big dat v cloudu. Díky tomu jsou v off-line prostředí k dispozici pro expertní forenzní a automatické analýzy.
Nově jsou také k dispozici informace pro interní Enterprise Fraud Management systém, což umožní včasnou proaktivní detekci podvodů v reálném čase ještě před tím, než dojde k jejich realizaci.
Tento přístup se zakládá na technologii Kaspersky Humachine – ta je kombinací big dat, výzkumů a analýz hrozeb za asistence algoritmů strojového učení a odbornosti firemních bezpečnostních týmů.
Ověřování na základě analýzy rizik (Risk Based Authentication, RBA) zase vyhodnotí riziko ještě před tím, než se uživatel přihlásí do digitálního kanálu. Interní backendové systémy jsou na jeho základě informovány o tom, zda mají přístup povolit, vyžádat si dodatečné ověření nebo ho zablokovat.
Tento prvek zlepšuje uživatelskou zkušenost tím, že minimalizuje počet autentifikačních kroků pro oprávněné uživatele, přičemž neoprávněného uživatele odhalí ještě před spácháním podvodu.
Nepřetržitá detekce anomálií v provozu (Continuous Session Anomaly Detection) navíc pomáhá detekovat podvodné aktivity tím, že identifikuje neoprávněné přístupy k účtu, nové podvodné aktivity na účtu, praní špinavých peněz, automatizované nástroje a další podezřelé procesy v průběhu provozu.
Fraud Prevention Cloud nicméně nezasahuje pouze v průběhu přihlašování, ale během celého provozu. Vytváří přitom statistické modely různých behaviorálních vzorců za využití technologií strojového učení.
A konečně clientless malwarová detekce kombinuje přímé a proaktivní techniky detekce. Přímou technikou se zjišťuje, jestli uživatelovo zařízení neslouží k přímému útoku na konkrétní digitální službu organizace.
Druhá technika proaktivní detekce pomáhá identifikovat malware, který bezprostředně neohrožuje organizaci, ale mohl by být ke škodlivému účelu přizpůsoben a zaútočit v budoucnosti. Tyto techniky v případě, že dojde ke skutečnému útoku, minimalizují rizika a ztráty.