Hlavní navigace

Kdo zaútočil na klienty Tesco Bank? A nepřipravuje se něco podobného i v Česku?

10. 11. 2016

Sdílet

„Výsledkem infekce je, že škodlivý kód Retefe, který jsme detekovali, modifikuje stránku internetového bankovnictví, jež se zobrazuje klientovi banky v jeho prohlížeči, následně se pokouší sbírat přihlašovací údaje oběti,“ říká Miroslav Dvořák, technický ředitel Esetu.

„V některých případech ho naláká i na to, aby na své mobilní zařízení nainstaloval mobilní kompomentu tohoto škodlivého kódu, kterou detekujeme jako Android/Spy.Banker.EZ,“ dodává Dvořák.

Podle britských médií tímto způsobem unikly finance z účtů dvaceti tisíc klientů Tesco Bank. Instituce zároveň pozastavila všechny on-line transakce 140 tisícům zákazníků.

Malware Retefe dokáže modifikovat stránky internetového bankovnictví ve všech hlavních webových prohlížečích, včetně Google Chrome, Mozilla Firefox a Internet Exploreru. Eset upozorňuje, že klienti Tesco Bank nemusí být jediným cílem útočníků.

Autoři škodlivého kódu se zaměřili i na klienty dalších bank v Británii a německy hovořících zemích. Tyto banky aktuálně kontaktuje Eset s varováním o hrozbě, která jejich klienty může připravit o peníze.

Eset má podle svých slov podklady k analýze kódu Retefe díky aktivnímu monitoringu škodlivých kódů pomocí služby Threat Intelligence. Ta  je v současnosti dostupná v České republice a na Slovensku. V nejbližších měsících ji společnost prý spustí i v jiných zemích světa.

Našli jste v článku chybu?