Kindle Fire je druhým nejprodávanějším tabletem

5. 12. 2011

Sdílet

Podle analytické společnosti IHS v posledních třech měsících tohoto roku prodá Amazon 3,9 milionu tabletů Kindle Fire a bude tak mít 13,8% podíl na celkovém prodeji všech tabletů na světě. Jedničkou by měl být i nadále Apple s 65,6 procenty a třetí pozici pak má dle odhadů obsadit Samsung s 4,8 %. Podle Rhoda Alexandera z IHS tak z nových statistik vyplývá, že "po téměř dvou letech od vydání iPadu se konečně na tomto trhu pro zařízení Apple rýsuje znatelná konkurence". Na druhou stranu, i když Kindle Fire vykazuje v prodejnosti velmi dobrá čísla, Apple se o svou dominantní pozici v krátkodobém horizontu bát nemusí. Podle analytiků má sice Kindle Fire výhodu díky své ceně, znatelně však zaostává s nabídkou aplikací a uživatelským rozhraním.

Amazon v současné době Kindle Fire prodává pod výrobními náklady za 199 dolarů, nejlevnější iPad přitom stojí 499 dolarů. Podle analytiků bude Apple na nízkou cenu Kindle Fire nejspíše reagovat tím, že po vydání další generace iPadu v příštím roce sníží cenu iPadu 2 - podobně jako to společnost udělala u starších verzí iPhonu. IHS předpovídá, že se v tomto roce celkem prodá 64,7 milionů kusů tabletů, což je oproti roku 2010 navýšení o 273 %. V roce 2015 by se podle IHS mělo prodat 287 milionů tabletů.

Našli jste v článku chybu?