Sociální/komunitní sítě jsou dnes již zcela běžnou součástí internetového prostředí, 70 % internetové populace starší 15 let má vytvořen svůj vlastní profil na některé z těchto sítí. Pouze čtvrtina uživatelů internetu profil vytvořen nemá a ani o tom v nejbližší době neuvažuje. Naopak 4 % lidí se teprve chystají si svůj profil vytvořit. S rostoucím věkem jsou lidé v tomto ohledu spíše konzervativnější (především lidé nad 45 let). Výrazně nižší podíl u lidí s vlastním profilem na internetu je patrný již ve věkové kategorii 35-44 let. I když je podíl ve starších věkových kategoriích nižší, rozhodně není zanedbatelný. Právě v kategorii lidí nad 45 let je největší potenciál k vytváření nových profilů (7 % deklarovalo, že se profil chystá vytvořit).
V současné době je podíl lidí s vlastním profilem na internetu z hlediska pohlaví zcela vyrovnán, dokonce v tomto ohledu začínají převažovat ženy (71 %) před muži (66 %). Mírně nižší podíl lidí s profilem na komunitní síti je mezi lidmi s vysokoškolským vzděláním. Je zcela běžné mít vytvořeno více profilů (průměrně 3 na jednoho uživatele) a také jich více než jeden aktivně používat (průměrně 2). V počtu používaných profilů jsou však velké rozdíly z hlediska věkových kategorií, kdy nejmladší generace má vytvořeno více profilů (4 profily) a více jich také aktivně ve srovnání se staršími generacemi využívá.
Jaké sítě jsou v ČR nejoblíbenější?
Spontánně uváděnou a nejvíce využívanou sociální sítí v Čechách je komunitní síť Spolužáci.cz (36 %) následovaná komunitní sítí Lidé.cz (20 %). Třetí u nás nejsilnější komunitní sítí je server Líbímseti.cz (13 %). Ze zahraničních komunitních sítí je zde nejvíce využívanou sítí Facebook, následován YouTube – pozor nejedná se zde však o návštěvnost webové stránky, ale využívání její komunitní části. Také je nutné zdůraznit to, že obě tyto sítě jsou již lokalizovány do českého jazyka.