Konica Minolta měla úspěšný rok, vyplatil se důraz na IT služby

Firma Konica Minolta v České republice vykázala za rok 2017 tržby ve výši 1,83 miliardy korun. V meziročním srovnání jde téměř o čtyřprocentní nárůst, za kterým stojí zejména dynamický vývoj prodejů v segmentu IT služeb (ITS). Zisk společnosti před zdaněním (EBIT) podle mezinárodních účetních standardů vzrostl o 11 procent na 120 milionů korun.

Konica Minolta měla úspěšný rok, vyplatil se důraz na IT služby


„Naše ziskovost roste zejména díky větším prodejům služeb s vyšší přidanou hodnotou. V praxi naplňujeme globální strategii, která podporuje postupný přechod Konica Minolta od prodejů tiskových řešení k poskytování softwarových služeb. V roce 2017 se nám ale také například podařilo zvýšit profitabilitu v oblasti servisní podpory,“ uvedl Pavel Čurda, generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, a dodal: „Prodej IT služeb dynamicky roste a dnes už se na celkovém obratu společnosti podílí 15 procenty. Největší příležitost k dalšímu rozvoji vidíme ve službách spojených s digitalizací dokumentů a řízením firemních procesů, s tzv. bezpapírovou kanceláří, dále v moderních sledovacích systémech nebo také v segmentu průmyslového tisku.“

Konica Minolta byla loni úspěšná i při realizaci zakázek pro velké klienty. Nové smlouvy uzavřela například v ČEZ, Raiffeisenbank, na Magistrátu hl. m. Prahy, v Karlovarských minerálních vodách, Královéhradeckém kraji, v Teva nebo Volkswagen Slovakia.

„Předmětem jednotlivých kontraktů byla digitalizace dokumentů či implementace tiskových a softwarových řešení na míru,“ řekl Pavel Štěpán, obchodní ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech.

Jen v oblasti softwarových řešení dosáhla společnost v roce 2017 obratu 252 milionů korun a meziroční růst činil více než 27 procent. Rychlý růst tržeb v segmentu ITS vedl Konica Minolta ke změně řízení přímého prodeje.

„Nyní máme tři nová oddělení zaměřená na podporu IT služeb a obchodu s inovativními produkty. V segmentu ITS rosteme v tuzemsku již od roku 2013,“ připomněl Štěpán. Na celkových výsledcích Konica Minolta se přímý prodej v loňském roce podílel ze 75 procent.

Nepřímý prodej Konica Minolta vykázal výsledky srovnatelné s rokem 2016.

„Také v rámci partnerského prodeje zaznamenáváme silný zájem o IT služby. S růstem prodejů okolo 40 procent se loni staly naší nejrychleji rostoucí oblastí. Pro naše partnery v této souvislosti připravujeme jak vzdělávací semináře, tak zajímavé bonusy,“ uvedl Tomáš Holubec, ředitel nepřímého prodeje Konica Minolta Business Solutions Czech.

V tradiční oblasti tiskových řešení Konica Minolta v ČR nadále drží pozici lídra mezi dodavateli barevných i černobílých zařízení formátu A3. Největší podíl má také v segmentu produkčního tisku, kde pokrývá téměř dvě třetiny tuzemského trhu.

„Mezi zákazníky obecně roste zájem o automatizaci procesů s cílem zrychlit a zefektivnit práci. Díky tomuto trendu rosteme také v segmentu průmyslového tisku,“ doplnil Čurda.

Úvodní foto: Fotolia © alexmak










Komentáře