Podíly vyhledávačů zůstaly v roce 2009 stabilní
Podle www.navrcholu.cz vyhledávač Seznam.cz na svou nejnižší úroveň klesl v červenci, kdy naopak kulminoval podíl vyhledávače Bing.com. Seznam.cz rok rok 2009 zakončil na úrovni 54 %. Vyhledávač Zboží.cz byl dříve uváděn pod hlavičkou Seznam.cz, zatímco dnes, protože je provozován na vlastní doméně, je vykazován samostatně. Jeho podíl v průběhu celého loňského roku zvolna rostl, a to o 1,8 procentního bodu, až téměř k úrovni pěti procent (4,95 %).
Vývoj podílu jednotlivých vyhledávačů v roce 2009
Vyhledávač |
leden |
únor |
březen |
duben |
květen |
červen |
Seznam.cz |
55,94 % |
55,88 % |
54,39 % |
52,41 % |
52,79 % |
53,09 % |
Google (.cz, .com) |
31,64 % |
31,54 % |
31,27 % |
31,63 % |
31,84 % |
31,90 % |
Zboží.cz |
3,15 % |
3,43 % |
3,51 % |
3,46 % |
3,24 % |
3,28 % |
Firmy.cz |
4,03 % |
4,01 % |
3,98 % |
3,66 % |
3,65 % |
3,32 % |
Centrum.cz |
2,54 % |
2,57 % |
2,45 % |
2,27 % |
2,28 % |
2,29 % |
Bing.com |
0,42 % |
0,49 % |
2,40 % |
4,72 % |
4,46 % |
4,44 % |
Vyhledávač |
červenec |
srpen |
září |
říjen |
listopad |
prosinec |
Seznam.cz |
50,92 % |
52,19 % |
54,82 % |
54,97 % |
55,41 % |
53,91 % |
Google (.cz,.com) |
32,22 % |
31,41 % |
31,27 % |
31,68 % |
31,49 % |
32,85 % |
Zboží.cz |
3,63 % |
3,99 % |
4,63 % |
4,48 % |
4,47 % |
4,95 % |
Firmy.cz |
3,33 % |
3,85 % |
4,24 % |
4,02 % |
3,90 % |
3,52 % |
Centrum.cz |
2,35 % |
2,74 % |
2,75 % |
2,66 % |
2,56 % |
2,50 % |
Bing.com |
5,79 % |
4,04 % |
0,51 % |
0,51 % |
0,46 % |
0,48 % |
Zdroj: NAVRCHOLU.cz, 2009
Podobně také vyhledávač Firmy.cz, formálně spadající pod Seznam.cz, je nyní ve statistice vyčleněn zvlášť. Jeho vývoj měl sestupnou tendenci, když z hodnot 4% podílu na počátku roku klesl na 3,5 % v prosinci. K určitému výkyvu došlo pouze v září, kdy se hodnota jednorázově vyhoupla na 4,2 %. V souhrnu s vyhledávači Zboží.cz a Firmy.cz dnes Seznam.cz drží podíl 62,38 % (prosinec 2009).
Vyhledávač Google (.cz, .com) si v posledním roce zachovával velice stabilní pozici. Největší nárůst lze zaznamenat v závěru roku, kdy jeho podíl vystoupal až na úroveň bezmála 33 %, tedy na jednu třetinu všech návštěv. K nárůstu došlo v době, kdy Google představil svou první outdoorovou kampaň v České republice.
Do přehledu je zařazen i vyhledávač Bing.com společnosti Microsoft, který v červnu nahradil její dřívější produkt Live Search. Pro přehlednost je ve statistikách uváděn pouze název Bing.com. Ten překvapivě vystoupal na významné hodnoty uprostřed roku. Jeho podíl se zvedl až na červencové maximum 5,79 %, avšak od září jeho hodnoty opět poklesly na úroveň začátku roku.
Hodnoty za Centrum.cz již zahrnují i všechny vyhledávače Atlas.cz, který byl dřív uváděn zvlášť. Zároveň se rozšířila množina podprojektů Centra, které jsou rovněž nově zahrnuty do statistik. Proto se podíl za Centrum.cz navýšil oproti původním datům na průměrných 2,5 %. Je nutné uvést, že Centrum Holdings na svých serverech používá pro fulltext vyhledávací technologii Google.