Letos se má prodat víc chytrých telefonů než PC

19. 1. 2011

Sdílet

První z nich bude z oblasti prodeje počítačových zařízení. Celosvětově se v roce 2011 prodá více chytrých telefonů, tabletů a netbooků než tradičních počítačů. Prodej tzv. „počítačů do ruky“ tak výrazně překoná hranici 400 milionů kusů. Ke druhému milníku dojde v segmentu prodeje digitální hudby. Výnosy z digitální distribuce hudebních nahrávek převýší výnosy z klasického prodeje hudby na CD nosičích či vinylových deskách. Třetí milník je spojen s oblastí sociálních sítí. Objem komunikace uživatelů na sociálních sítích převýší v roce 2011 objem firemní komunikace. Vyplývá to z aktuální prognózy společnosti Deloitte pro oblast technologií, médií a telekomunikací v roce 2011.

„Klíčovým trendem v posledních deseti letech se stala konvergence. Technologie, média a telekomunikace jsou nyní ještě více propojeny a vzájemně na sobě závislé než kdykoliv dříve,“ uvedl Jakub Sova, partner oddělení podnikového poradenství ve společnosti Deloitte ČR a dodává: „Přichází éra lehkých a přenosných zařízení s dotykovými displeji, které díky přístupu na mobilní internet zprostředkují uživatelům prakticky jakýkoliv digitální obsah.“

„Mezi smartphony a tablety budeme nadále svědky rozmanitosti operačních systémů. Stále totiž mezi nimi není definován standard. Spojuje je pouze fakt, že většina z nich používá podobný, méně výkonný procesor. Očekáváme také,  že žádný z operačních systémů nebude mít do konce roku 2011 dominantní tržní podíl  na trhu,“ uvedl Zdeněk Křížek, ředitel v oddělení řízení podnikových rizik ve společnosti Deloitte ČR.

V oblasti médií si bude televize nadále upevňovat pozici „super média“ a zdroje největších příjmů z reklamy. Naopak příjmy z reklamy na sociálních sítích budou spíše velmi skromné. Počet uživatelů sociálních sítí sice vzroste na více než jednu miliardu, nicméně příjmy z reklamy v této oblasti budou představovat stále méně než jedno procento celkových výdajů na reklamu.

Studie vzniká jak z primárních, tak sekundárních zdrojů, z interních a externích informací získaných při jednáních s klienty, diskusí s analytiky jednotlivých odvětví a rozhovory s předními manažery z celého světa. Sleduje kvantitativní a kvalitativní údaje, zahrnuje stovky diskusí, tisíce příspěvků a desítky tisíc odpovědí z jednotlivých průzkumů.

Našli jste v článku chybu?