Podle obchodního a marketingového manažera společnosti Mio Tomáše Kudweise došlo v posledních letech k výrazné změně trhu s navigacemi, kdy se z těchto zařízení stalo spotřební zboží, čímž se také změnila cílová skupina zákazníků.
Silné konkurenční prostředí způsobuje první dlouhodobější trend – doživotní bezplatné aktualizace map. Lidé totiž po výběru konkrétní navigace nechtějí utrácet další prostředky. Výrobci tak přicházejí o prodeje doplňkových informací, kromě aktualizací to mohou být třeba informace o polohách radarů.
U navigací, které jsou používány pro výkon povolání, se předpokládá vznik speciální kategorie přístrojů, spolupráce navigace s dalšími zařízeními v kabině vozu, její komunikace s centrálním dispečinkem či pomoc při evidenci knihy jízd, což má za důsledek třeba zefektivnění vozového parku či přehled centrály o aktuální poloze vozů. Specializované funkce pro profesionální řidiče však existují již nyní – například Truck Mode, což je režim, při němž je trasa plánována s ohledem na rozměry nákladního vozidla a jeho celkovou hmotnost včetně přívěsu.
Dalším trendem je pohodlí zákazníka, například záruční servisní služby prováděné s vyzvednutím poškozeného zařízení přímo u zákazníka a jeho návrat opět k zákazníkovi domů, což je specialita právě společnosti Mio.
Nejdůležitějším trendem letošního roku však bude zejména individualizace – bude docházet k další diverzifikaci produktů pro specifické využití a přidávání dalších funkcí a služeb.