Lidé ztrácí data čím dál častěji

25. 4. 2018

Sdílet

Acronis zveřejnil výsledky svého globálního průzkumu věnovaného osobnímu zálohování dat. Podle výsledků průzkumu, který zkoumal přístup, zvyky a povědomí běžných uživatelů o zálohování dat, zvyšuje rostoucí počet internetových zařízení v domácnostech rizika ztráty osobních dat a již ve 35 % domácností někdo z jejich členů ztratil svá data. Přestože povědomí o ransomwaru oproti loňskému průzkumu vzrostlo, svá data ztrácí stále více respondentů.

Průzkum se zaměřil na dvě oblasti, obecná zálohovací témata a specifické otázky o ransomwaru. Klíčová témata v rámci obecných zjištění:

  • 31,4 % respondentů nezálohuje vůbec svá osobní data
  • 47,2 % využívá cloudové zálohování
  • 35,7 % uvedlo, že oni sami či členové jejich rodiny již někdy ztratili svá data (vloni 34 %)
  • Více než čtyři online zařízení využívá 49,1 % domácností, jedno až tři zařízení 35 % domácností.

K ransomwaru, nejrychleji rostoucí hrozbě v současnosti, se respondenti vyjádřili následovně:

  • 41,8 % uvedlo, nikdy neslyšelo o ransomwaru, nicméně je to o 20 procentních bodů méně než před rokem
  • 56 % respondentů si uvědomuje, že ransomware využívá systém uživatele jako rukojmí a že dokáže nenávratně zničit data
  • 7 % uživatelů by bylo ochotno zaplatit ekvivalent více než 3 000 Kč za získání svých dat zpět.

„Dobrá zpráva je, že se zvyšuje počet lidí, kteří si uvědomují nebezpečí ransomwaru,“ řekl John Zanni, prezident Acronis. „Ale navzdory tomuto faktu uživatelů, kteří vůbec nezálohují, je stále poměrně hodně. Zabezpečené zálohy jsou přitom nejúčinnějším nástrojem proti ztrátě dat.“

Rizika rostou pro nejen běžné spotřebitele, ale také v podnikovém sektoru. Podle společnosti Cyber Security Ventures překročily v roce 2017 škody způsobené ransomwarem hranici 5 miliard USD.

V této částce je zahrnuto nejen výkupné, ale také další náklady jako ztráta ušlého zisku v důsledku prostoje, cena obnovy a opětovného nastolení normálního provozu po útoku, investice do nových bezpečnostních opatření, ztracené obchodní příležitosti v důsledku ztráty reputace, školení zaměstnanců a další.

Našli jste v článku chybu?