Řešení IBM je bude nabízeno v rámci modelu Software as a Service a na webovém portálu LotusLive.com jsou nyní přístupné služby Lotus pro komunikaci a spolupráci, jako jsou přístup k e-mailu, sdílení souborů či služby webových konferencí. Cílem je podle IBM přinést firmám snadno dostupné a ovladatelné řešení pro spolupráci bez nutnosti velkých investic do podpory IT nebo infrastruktury a provázat obchodní služby, s nimiž zákazníci pracují.
Řešení LotusLive je postaveno na otevřených standardech, což má usnadnit integraci s aplikacemi nezávislých výrobců a již nyní obsahuje funkci nazvanou „Click to Cloud" pro propojení existujících aplikací umístěných na serverech zákazníků se službami LotusLive. Součástí nové strategie je i větší podpora přístrojů BlackBerry a na Lotusphere byly prezentovány např. funkce mobilního přístupu k dokumentům Lotus Symphony, vylepšení komunitního softwaru IBM Lotus Connections pro budování on-line vztahů či IBM Lotus Quickr pro práci s podnikovým obsahem pomocí BlackBerry.
Během roku 2009 by měly být nabídnuty různé varianty a balíčky služeb LotusLive určené pro odlišná odvětví a trhy. Sean Poulley, viceprezident pro on-line kolaborativní služby IBM, k novému produktu řekl, že v současnosti mají organizace sice často k dispozici bohatou sadu nástrojů pro spolupráci, ale ty jsou většinou dostupné jen interně v rámci firmy. Výzvou dneška je ale i externí propojení se zákazníky, partnery či dodavatelským řetězcem. Model SaaS pak podle Poulleyho přináší benefity široce škálovatelné implementace při úspoře financí a je v tomto případě vhodný hlavně pro organizace se 100 až 10 000 zaměstnanci.
IBM pak při této příležitosti ohlásila i partnerství se společností Skype, která by měla zabezpečovat hlasovou a obrazovou komunikaci v rámci LotusLive, dále s firmou LinkedIn, spravující rozsáhlou sociální síť profesionálních kontaktů, jež by měla být připojena k řešení IBM, a také se Salesforce.com, která by do něj měla integrovat svůj CRM software.