Mastercard umožní potvrzení on-line nákupů pomocí biometrických znaků

Už v dubnu příštího roku zavede Mastercard možnost využívat biometrické prostředky, jako je otisk prstu nebo rozpoznání obličeje, k ověření své totožnosti při nakupování on-line a placení.

Mastercard umožní potvrzení on-line nákupů pomocí biometrických znaků


Široká dostupnost tabletů a chytrých telefonů se schopností pracovat s biometrickými údaji, tedy zařízení, u nichž spotřebitelé tyto schopnosti očekávají nejčastěji, spolu s novými regulatorními požadavky EU na silně zabezpečené ověřování totožnosti naznačují, že nazrál čas k tomu, aby bylo pro digitální platby biometrické ověřování k dispozici.

 „Nástup biometrie odpovídá požadavkům zákazníků na bezpečná platební řešení, nákupní pohodlí a rychlost, což je v souladu s postupující digitalizací jejich životního stylu. Hesla jsou neoblíbená a nepohodlná, často ale také slabým článkem bezpečnosti. Využívání biometrických prostředků bude přínosem i pro obchodníky a banky,“ tvrdí Miroslav Lukeš, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko.

Přes 90 procent spotřebitelů podle něj dává přednost biometrickému ověření k potvrzení platby ve srovnání s ověřením pomocí hesla -- a podle nedávné studie provedené Oxfordskou univerzitou ve spolupráci s Mastercard má 92 procent bankéřů zájem uvést biometrická řešení do praxe.

Banky rovněž uvádějí, že v případech, kde je biometrické ověření totožnosti k dispozici, vykazují spotřebitelé výrazně vyšší tendenci započatý nákup dokončit.

Četnost upuštění od nákupu klesá při využití biometrického ověření až o 70 procent ve srovnání s jinými způsoby, jako je například jednorázové heslo zasílané prostřednictvím SMS, což dokazuje výrazně vyšší míru spokojenosti s uživatelským prožitkem.

Stávající způsoby prokázání totožnosti on-line mohou znamenat, že nakupující musí za tímto účelem opustit stránky prodejce, což může být navíc složité či časově náročné. Jedním ze způsobů, jak tento problém vyřešit, je přejít od ověření prostřednictvím toho, co spotřebitel zná (např. heslo) a co má v držení (platební karta, chytrý mobil) k tomu, co má (chytrý telefon) a čím je (biometrické údaje).

Mastercard se věnoval prosazování technologií biometrického ověřování plateb už dříve – například jeho řešení Identity Check, které je v současné době dostupné v 37 zemích včetně Česka, umožňuje využívat otisk prstu, skenování rohovky nebo rozpoznání obličeje k ověření totožnosti jednotlivce v on-line prostředí během nakupování či při správě bankovního účtu.

Úvodní foto: © Andrea Danti - Fotolia.com










Komentáře