Jednotné internetové bankovnictví pro účty ve více zemích včetně Česka představila UniCredit Bank

17. 4. 2009

Sdílet

Z jediného místa tak mohou klienti ovládat bez dalšího přihlašování firemní i osobní účty, a to v různých zemích. Kromě České republiky je nová služba dostupná na Slovensku, v Rumunsku, Slovinsku, Litvě, Lotyšsku a Estonsku. UniCredit Bank Czech Republic byla pilotní zemí celého projektu.
„Propojení internetového bankovnictví v rámci naší bankovní skupiny navazuje na loňské sjednocení poplatků při výběru z bankomatů všech bank UniCredit Group a potvrzuje strategii banky nabízet našim klientům unikátní přeshraniční služby," uvedl Radek Jirka, manažer přímého bankovnictví UniCredit Bank.

Jak dále doplnil Daniel Čermák, manažer odboru Cash Management & eBanking UniCredit Bank: „Novou službu internetového bankovnictví mohou využívat klienti všech segmentů, a to jak občané a podnikatelé v internetovém bankovnictví pod názvem Online Banking, tak menší a střední firmy v internetovém bankovnictví s názvem BusinessNet Basic a velké firmy v internetové aplikaci BusinessNet Professional."
Pro zřízení nové služby stačí mít v dané zemi otevřený účet. Banka, na kterou se klient obrátí se žádostí o uvolnění mezinárodního uživatele internetového bankovnictví, zprostředkuje s partnerskými bankami veškeré nutné formality a stává se pro klienta „domovskou" bankou zajištující veškerý servis spojený s mezinárodním uživatelem i do budoucna. Domovská banka předá klientovi jednu sadu zabezpečení (uživatelské číslo a bezpečnostní klíč), kterou bude používat i pro všechny ostatní banky.
Klient se jako „mezinárodní uživatel" může přihlásit do internetového bankovnictví z webu kterékoli banky. V rámci přihlášení si vybere, v které zemi chce začít on-line řídit své účty a ty se mu následně zobrazí. Pro ovládání účtů jiné země se již nemusí odhlásit a znovu přihlásit, ale jednoduše se „přepne" do jiné země volbou v aplikaci. Internet banking jednotlivých zemí jsou stejné designem i způsobem ovládání, tedy pro klienta zcela intuitivní.
Při ztrátě či zcizení bezpečnostního klíče stačí kontaktovat klientskou linku (helpdesk) v kterékoli zemi, kde má klient veden účty. Zablokování a odblokování služby funguje automaticky pro všechny země. Klientovi zůstává možnost individuálního nastavení (včetně limitů) pro jednotlivé země a účty.

Nejbližší nasazení této služby se připravuje v Srbsku.

Našli jste v článku chybu?