Jak uvedl v tomto měsíci prezident Lenova Gianfranco Lanci na veletrhu Canaly Channels Forum, „Microsoft přišel před rokem (...) a já řekl ne. Nevidím důvod, proč bychom měli prodávat produkt konkurence.“ Mluvčí Lenova následně pro portál CNET toto Lanciho vyjádření potvrdil. Microsoft informaci naopak potvrdit odmítl. Otázkou je, zda čínská společnost nakonec neprohloupila, jelikož tablety Surface se mezi uživateli poměrně dost ujaly. Divize, která má v Microsoft na starosti Surface, vykazuje miliardové tržby.
Pravdou je, že Microsoft si vstupem na trh s hardwarem řadu tradičních výrobců popudil, jelikož jim se svými tablety začal konkurovat. Jak trefně dodal Lanci, „v některých věcech je Microsoft naším partnerem a v některých naopak konkurentem.“ I když Lenovo nabídku Microsoftu na přeprodej tabletů Microsoftu odmítlo, jiní významní hráči na ni kývli. Výsledkem je to, že nový Surface budou svými vlastními distribučními kanály prodávat společnosti HP a Dell.
Zdroj: CNET