Microsoft: nutit uživatele do desítek bylo „bolestivé“

24. 12. 2016

Sdílet

Společnost využívala různé taktiky k tomu, aby si co nejvíc lidí nainstalovalo aktualizační program a spustilo ho, což by vedlo k vyššímu podílu jejího nejnovějšího (a nejspíše také posledního) systému. Jsou důvodem k tomu „jen“ data, postupný náběh na model předplatného nebo něco úplně jiného? To zatím nevíme.

Šéf marketingu v Microsoftu Chris Capossela nicméně v rozhovoru pro Windows Weekly řekl, že se společnosti celkově podařilo najít rovnováhu mezi přílišnou agresivitou a přiměním uživatelů k aktualizaci. Uznal však, že jeden krok Microsoftu byl krokem stranou.

„Byl tam jeden konkrétní okamžik… kdy červené X v dialogovém okně, které typicky znamená zrušit, neznamenalo zrušit,“ řekl. „A jen pár hodin poté, co se tohle dostalo do světa, jsme s našimi naslouchacími systémy (?) věděli, že jsme zašli příliš daleko.“

„A pak samozřejmě nějakou dobu trvá, než vydáte update, která toto chování změnila,“ dodal. „A tyhle dva týdny byly poměrně bolestivé, a jistě nás vrhly do špatného světla. Samozřejmě jsme se z toho hodně poučili.“

Toto přiznání přichází poměrně pozdě, vzhledem k tomu, že aktualizační dialog, na který Capossela odkazuje, se objevil koncem května. Microsoft tehdy celou situaci přešel mlčením.

Zdroj: PCWorld.com

Našli jste v článku chybu?