Společnost neoznámila, kolik jejích zákazníků bylo výpadkem ovlivněno, nicméně na základě objemu stížností na diskusních fórech a sociálních sítích musel problém poznamenat podstatné množství uživatelů. Výpadek byl významný i z důvodu jeho délky i faktu, že udeřil v průběhu pracovních hodin v USA.
Exchange Online je prodávána jako samostatná služba, ale také jako komponenta Office 365, cloudového balíku Microsoftu pro firmy, školy, vládní úřady a neziskové organizace.
Podle zprávy na fóru podpory Office 365 byla služba obnovena kolem šesté hodiny večerní amerického východního času (EST), což znamená půlnoc z 24. na 25. června středoevropského času. Výpadek udeřil těsně po deváté ráno (EST), čili po třetí odpoledne CET.
Vyšetřováním se zjistilo, že výpadek nastal kvůli problémům části síťové infrastruktury. Technici tedy provedli změny konfigurace zasažené kapacity, aby obnovili přístup pro koncové uživatele.
Zasažení uživatelé si na online fórech nejvíce stěžovali na pomalé přiznání výpadku ze strany Microsoftu a špatnou komunikaci firmy se svými zákazníky.
Zdroj: IDG News Service