Na veletrhu E3 2015 nadchnul Microsoft širokou hráčskou veřejnost svým programem zpětné kompatibility Xbox One Backward Compatibility. Tento program znamenal, že v době, kdy se zrychlovalo tempo uvádění nového obsahu pro tehdy čerstvě představenou konzoli, si zároveň milovníci klasiky mohli začít užívat nostalgii na zcela novém hardwaru.
Všechny klasické tituly, které Microsoft uvedl do katalogu Xbo One, využívaly naplno hardware konzole, přičemž herní prostředí u nich zůstalo nezměněno. Což znamenalo, že jste si například zahráli Tiberium Wars při mnohem vyšším rozlišení a zároveň využili úplně stejnou taktiku real-time strategie jako u původní hry.
Katalog zpětné kompatibility se za poslední čtyři roky rozrostl na více než 600 titulů a zůstává jednou z mála věcí, které se Microsoftu v současné generaci konzolových válek se Sony povedly. Společnost by ráda pokračovala tímto směrem, i když další klasiku už na současnou konzoli přenášet nebude.
Microsoft k Backwards Compatibility Programu uvádí následující: „Budete moci hrát všechny tyto hry pro Original Xbox a Xbox 360 na Xbox One s využitím disku, který již vlastníte, nebo si je můžete zakoupit digitálně v Microsoft Store.“
V rámci přípravy na další kolo boje na poli herního průmyslu přesouvá Microsoft svoje úsilí na tzv. Project Scarlett a vylepšení kompatibility s Xboxem napříč platformami a zařízeními.
Zdroj: Techspot.com