Microsoft chystá partnerství s Yahoo!
Poměrně překvapivou zprávu o obnovení rozhovoru mezi velkými hráči ve světě IT přinesl prestižní deník The Wall Street Journal. Stačilo pár měsíců, aby Steve Ballmer změnil svůj postoj o 180 stupňů oproti listopadovému ráznému ukončení rozhovorů o případné akvizici Yahoo! Microsoftem. Nyní je generální ředitel Microsoftu nakloněn možnému partnerství se společností vlastnící jeden z nejvyužívanějších webových portálu současnosti. Změna je přičítána především příchodem nové generální ředitelky do Yahoo, kterou se stala Carol Bartz.
Dle slov Ballmera je důvod snahy o uzavření partnerství s Yahoo jasný – větší konkurenceschopnost vůči největšímu hráči na trhu internetové reklamy, kterým je již dlouhou dobu Google. I samotný CEO Microsoftu přiznal, že Google má více než trojnásobek inzerentů a poskytuje jim lepší služby. Sdílení technologií a operačního zázemí mezi Microsoftem a Yahoo má vedoucí pozici vyhledávače Google oslabit a zabrzdit neustálý růst jeho tržního podílu.