Partnerské společnosti podle Micorosftu nevyvinuly dostatečné úsilí, aby vyrobily zařízení, která by byla schopná ukázat možnosti dotykového rozhraní Windows 8. Informaci přinesl "dobře obeznámený zdroj" z Microsoftu. Mezi vydáním Windows 8 26. října 2012 a koncem minulého roku Microsoft údajně prodal 60 milionů kopií Windows 8. Pro srovnání, Windows Vista trvalo podle oficiálních statistik dosažení tohoto cíle okolo šesti měsíců, pravda je však trochu někde jinde. Microsoft nyní do prodaných kopií Windows 8 započítává i tržby ze svého tabletu Surface. A nutno dodat, že Surface se neprodává tak, jak Microsoft čekal - podle vyjádření Ballmera jsou tržby "mírné".
OEM údajně nechtěly riskovat výrobu milionů drahých high-endových zařízení s Windows 8, u kterých nebylo garantováno, že by po nich byla poptávka. Microsoft si však trvá na svém a tvrdí, že Windows 8 přinášejí největší změnu od dob Windows 95. Objevily se dokonce neoficiální zprávy o tom, že Microsoft dokonce pro své partnery vypsal soutěž, ve které měli vytvořit výkonná "Hero PC", z nichž ty nejlepší by Microsoft propagoval po celém světě. Soutěž byla nakonec zrušena.
Zdroj: Techspot