Miliony lidí stále otevírají nevyžádané e-maily
Ze studie Messaging Anti-Abuse Working Group (MAAWG) například vyplývá:
- Téměř polovina lidí, kteří spam otevřeli, to udělala bez zájmu o produkt, který byl v e-mailu nabízen
- Čtyři uživatelé z deseti řekli, že otevřeli e-mail proto, že měli podezření, že jde o spam
- Mezi těmi, kteří otevřeli nevyžádaný e-mail, polovina řekla, že zprávu otevřeli, neboť si nebyli jistí, zda o spam opravdu jde. Třetina uživatelů spam otevřela nešťastnou náhodou
- Uživatelé z USA, Kanady a Německa si často vytvářejí další e-mailové adresy, jen aby se vyhnuli spamu
- Většina uživatelů spam nenahlásí
- Většina uživatelů svaluje vinu na příval spamu na poskytovatele svého připojení a software, který by měl nevyžádané maily filtrovat.
Na poslední bod studie obzvlášť poukazuje, neboť uživatelé si ve většině případů za příval nevyžádaných e-mailů mohou sami - ať už tím, že na něj klikají, tak tím, že zbytečně vystavují své e-mailové adresy. Studie pak poukazuje na nedávný průzkum jedné americké univerzity, podle kterého je úspěšnost spammerů 0.00001%, avšak stále se jim rozesílání milionů e-mailů denně vyplatí.
Zdroj: ZDNet