Mozilla zintenzivnila svůj útok na trackery na webových stránkách a na stránkách, které inzerentům – především, ale nikoli výlučně – umožňují kolektivně sledovat, kam uživatelé na webu chodí ve snaze spojit profily, které jsou zase používány pro zobrazování reklam, jež by alespoň teoreticky měly být přitažlivější a je u nich vyšší pravděpodobnost, že vyvolají nákup.
Na základech Firefoxu 69, který zapnul rozšířenou ochranu před sledováním (ETP) pro všechny uživatele, přidala Mozilla v této verzi do seznamu blokovaných prvků trackery od několika gigantů sociálních médií – Facebooku, Twitteru a LinkedInu (který je vlastněný společností Microsoft).
„Sociální sítě umisťují trackery na jiné weby, aby sledovaly, co děláte, na co se díváte a co sledujete online,“ napsala Mozilla. „Společnostem provozujícím sociální média to umožní shromažďovat údaje o vaší historii prohlížení a zlepšit jejich cílení reklam.“
Uživatelé mohou nastavit blokátory sociálních médií ve dvou různých úrovních dle síly – standardní (výchozí) a striktní – tedy stejně, jako mohou nastavovat blokátory pro jiné třídy trackerů.
Firefox 70 také uvedl základní reporting o ochraně osobních údajů, v němž se uvádí, kolikrát prohlížeč zablokoval ten který typ trackeru – rozdělené podle kategorií mezi weby, sociální média, fingerprinting a kryptoměny – za uplynulý týden s celkovým počtem rozděleným podle konkrétních dnů.
Zpráva také zobrazuje počet e-mailových adres monitorovaných kvůli tomu, že mohou potenciálně figurovat ve veřejně známých případech úniků dat, počet těchto úniků a počet hesel, která se v rámci těchto úniků dostala na veřejnost. (Data pocházejí z Firefox Monitoru, který Mozilla představila před rokem.)