Nejenže sociální síť čelí potenciálně vysoké pokutě od regulátora FTC, ale vyjadřovat svou nespokojenost se situací začínají pociťovat také zadavatelé reklamy.
Skandál spočíval v tom, že Facebook umožnil, aby společnost Cambridge Analytica sesbírala soukromá data asi 50 milionů uživatelů bez jejich vědomí a souhlasu. Nejhlasitěji proti tomu protestuje společnost Mozilla, která rozjela petici žádající sociální síť, aby změnila pravidla pro povolování aplikací a zajistila soukromí uživatelů ve výchozím nastavení.
„Tohle nebyl únik dat, nikdo se nevlámal do Facebooku ani neukradl hesla. Stalo se to proto, že Facebook umožnil aplikacím přístup k citlivým informacím nejen lidí, kteří tyto programy využívali – ale i jejich přátel,“ píše Mozilla.
Zdá se však, že rozjet petici společnosti nestačilo. Mozilla teď oznámila, že z Facebooku odstraňuje veškerou svoji reklamu.
Šéf Facebooku Mark Zuckerberg, který na krizi poprvé zareagoval ve středu (aniž by nabídl omluvu), tvrdí, že Facebook povolení udělovaná třetím stranám zpřísnil v roce 2014, ačkoliv data Cambridge Analytica byla využita v amerických volbách v roce 2016.
Zuckerbergova slova však nestačila Mozille, která uvedla: „Tyto zprávy způsobily, že blíže prozkoumáme současná výchozí nastavení soukromí Facebooku, vzhledem k tomu, že platformu podporujeme dolary z naší reklamy. Ačkoliv máme za to, že je toho třeba zjistit ještě více, zjistili jsme, že současná výchozí nastavení otevírají volný přístup ke spoustě dat – zejména s ohledem na nastavení pro aplikace třetích stran.“
Mozilla dodala, že by návrat na Facebook zvážila v případě, že tato společnost toho podnikne více, pokud jde o sdílení dat spotřebitelů.
Akcie Facebooku od zveřejnění skandálu s Cambridge Analytica spadly o 9 procent, což způsobilo pád hodnoty společnosti o 50 miliard dolarů.
Brian Acton, spoluzakladatel WhatsAppu, který patří pod Facebook, oznámil svoji podporu kampaně #deletefacebook.
Zdroj: Techspot.com