Novinka nabízí řadu vylepšení, která podle výrobce urychlují rutinní práci a přinášejí rychlý pohled na nejdůležitější data. Umožňují například jednoduchou tvorbu interaktivních grafů, reportů i úpravy přehledového pohledu (dashboardu), které jsou stejně jednoduché, jako například tvorba grafů v Excelu. Řešení také přinášejí důvěrně známé uživatelské rozhraní Microsoft Office a ovládají se přímo z Outlooku, se kterým jsou propojena na všech úrovních včetně kalendáře, úkolů a kontaktů.
Nová verze Dynamics CRM také zlepšuje práci při zadávání údajů. Nabízí mimo jiné jednoduché interaktivní průvodce ideální například pro pracovníky kontaktních center. Přichází také s uživatelsky upravitelnými oprávněními pro formuláře, kdy každý zaměstnanec vidí a vyplňuje jen ty údaje, které jsou relevantní pro jeho práci. Zvýšen byl i výkon řešení - podle výrobce umožnila nová verze podle jeho testů přístup až 150 tisícům uživatelů najednou s reakčními časy pod jednu sekundu.
„Spolu s novou generací našeho CRM řešení si mohou zákazníci vybrat podle vlastních potřeb a preferencí, zda jej budou využívat na vlastní infrastruktuře nebo ve formě služby hostované v data centru Microsoftu nebo u některého z našich partnerů. Z pohledu funkčnosti a možností upravitelnosti se však klasická a cloudová verze CRM řešení od sebe nijak neliší,“ vysvětluje David Frantík, manažer divize podnikových řešení ve společnosti Microsoft.