Robota vyvinuli vědci z Vysokého učení technického v Brně za podpory Jihomoravského inovačního centra. Reklamní robot Advee je nové médium komunikující se zákazníky interaktivním způsobem. Robot se umí sám bez ovládání pohybovat, rozhodovat, hovořit se zákazníkem a rozpoznat lidské tváře. Advee má vlastní osobnost a specifické chování, což vytváří dojem „živé“ umělé inteligence. Na požádání také vytiskne letáček či přehraje propagační videoklip.
Funkční prototyp robota byl poprvé představen 25. listopadu 2010 na soutěži POPAI AWARDS, kde Advee zvítězil v kategorii „Novinky, vyspělé technologie“ a získal další dvě ocenění – za Nejlepší materiálovou a technickou inovaci a Cenu za kreativitu. Český ples v Bruselu je pro Adveeho jednou z prvních pracovních zakázek. Další práce ho čeká v rodném Brně, kde se objeví 12. února 2011 na plese Jihomoravského kraje.