Společnost rozlišuje tři typy účtů, které nereprezentují konkrétní uživatele: duplikované účty, účty s falešným nebo pozměněným jménem a nežádoucí účty. Všechny tři typy tvořily loni celkem přes 7 procent ze všech účtů používaných alespoň jednou měsíčně.
Facebook čísla zveřejnil ve své roční zprávě, kterou napsal pro americké úřady a zveřejněna byla v pátek.
Duplikované účty, čili účty, jež jsou ovládány lidmi, kteří už jeden svůj účet na Facebooku mají, tvoří informací společnosti 53 milionů účtů, čili pět procent celkového počtu.
Účty s falešným či pozměněným jménem, včetně těch, které nereprezentují lidské bytosti, jako jsou účty domácích zvířat nebo organizací, které by měly využívat spíše Stránky na Facebooku, tvořily skoro 14 milionů účtů, 1,3 procent celku.
Nežádoucí účty, jako ty, které byly vytvořeny spammery, jsou na posledním místě s nezanedbatelnými 9,5 miliony účty, čili 0,9 procenta uživatelů.
Facebook se prý postupně snaží zlepšit svou schopnost identifikace těchto duplikovaných či falešných účtů. Taktéž poznamenal, že vyšší procento těchto účtů je na rozvíjejících se trzích typu Indonésie nebo Turecka, v porovnání s trhy rozvinutými, jako jsou Spojené státy nebo Austrálie. Používání falešných jmen a duplikovaných účtů je navíc v rozporu s pravidly Facebooku.
Facebook zaměstnává tým lidí, kterým se říká User Operations (uživatelské operace) a kteří reagují na oznámení o takovýchto účtech z řad ostatních uživatelů. Disponuje také technickými systémy, které označují a blokují potenciálně falešné účty v závislosti na jménu a anomální aktivitě. Své o tom ví například jistý Harry Potter, kterému Facebook nechtěl věřit, že existuje.
Nejnovější čísla se příliš neliší od těch, které Facebook zveřejnil v polovině loňského roku. Za čtvrtletí končící 30. červnem byl na síti jen o málo nižší počet duplikovaných účtů. Falešných účtů však bylo o více než 50 procent více než nyní (22 milionů) a bylo také více nežádoucích účtů (14 milionů).
Podle Facebooku jsou čísla založena na limitovaném vzorku účtů a že při jejich hodnocení dochází k (subjektivním) identifikacím jmen, která vypadají jako falešná či jejich účty vykazují chování, které recenzenti vnímají jako neautentické.“
Facebook však ve zprávě nespecifikoval, jak konkrétně hodnotí autenticitu.