Google+ je od včerejška oficiálně připravený pro byznys. Ačkoliv sociální síť velmi rychle vyrostla na současných 40 milionů uživatelů, podporou pro firmy se vývojáři zdánlivě příliš nezabývali. Google však aktuálně sociální síť jednak zpřístupnil pro uživatele Google Apps a včera konečně přišel s firemními profily.
Jak tedy firemní profily označené jednoduše jako „stránky“ vypadají? Asi nikoho nepřekvapí, že jsou velmi podobné jejich ekvivalentu na konkurenční síti Facebook. Umožňují společnostem prezentovat se veřejnosti, interagovat se zákazníky, zveřejňovat nové produkty či odpovídat na dotazy.
„Google+ stránky oživují vše, s čím se potkáváme ve skutečném světě. Přidáním stránky do vlastních kruhů můžeme vytvořit přetrvávající pouto se stránkami a lidmi, na kterých nám nejvíce záleží,“ popisuje poměrně emotivně novou funkci oficiální blog Googlu.
Stejně jako na Facebooku představují Google+ stránky velmi úrodnou půdu pro podniky snažící se nadchnout masa lidí a získat oddané zákazníky. Díky možnostem sdílení obsahu a nástroji +1 tak stránky prostřednictvím nenucených akcí nadšených uživatelů získají opravdovou (a především bezplatnou) marketingovou sílu a dobře cílenou reklamu. Uživatelé Google+ si mohou stránky přidat do svých kruhů, díky čemuž se jim budou vždy zobrazovat aktuální informace.
Google+ stránky budou indexovány a budou se objevovat ve výsledcích hledání. Můžete však přejít přímo na požadovanou stránku pouhým zapsáním znaku ‘+’ a názvem stránky přímo do vyhledávače Google (na demonstračním videu služba funguje pěkně, ale v praxi se nám požadovaného efektu zatím nepodařilo dosáhnout).