Webová analytika je v internetovém prostředí dynamicky se rozvíjející obor. Podle výzkumu společnosti Forrester Research se 71 % podnikatelů rozhoduje na základě údajů z webové analytiky. 60 % pak uvádí, že investice do lidí je v oblasti webové analytiky důležitější než investice do technologií.
S nápadem přišel Petr Škyřík z Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Personálně budou výuku zajišťovat Robert Němec a Klára Boháčková, kteří se webové analytice dlouhodobě věnují. Protože je obor multidisciplinární, bude otevřen všem studentům Masarykovy univerzity.
"Webová analytika je v dnešní době raketového růstu e-commerce klíčovým faktorem k úspěchu. Bez kvalitní zpětné vazby a vyhodnocení chování návštěvníků na webu nemůže dnes dobře fungovat nikdo, kdo to myslí s e-commerce vážně,“ uvádí Martin Rozhoň, ředitel společnosti Vivantis. „Zvyšující se tlak konkurence a snižování efektivity internetových reklam nutí ty, kdo chtějí na internetu uspět, analyzovat své weby a neustále je přizpůsobovat aktuálním požadavkům trhu," dodává Rozhoň.
V České republice se zatím pořádají jenom jednodenní komerční školení, které jsou navíc zaměřené na využívání jediného softwaru pro webovou analytiku – Google Analytics.