Hlavní navigace

Nákupy Googlu naznačují jeho další směrování

20. 1. 2014

Sdílet

Podle pozorovatelů by se Google pomocí výrobků společnosti Nest mohl dostat k mnoha datům z domácností, ke kterým zatím neměl cestu.

Sám Google ale podle svých slov vylučuje, že by s daty z domácností nějak dál nakládal.

„Určitá data potřebujeme pro to, abychom mohli uživatelům poskytovat služby. Většina těchto dat je anonymní bez možnosti identifikovat jednotlivce. Zároveň dáváme uživatelům k dispozici různé nástroje na ochranu soukromí. Přístup společnosti Nest je stejný,“ tvrdí mluvčí Googlu Janka Miklík Zichová.

A koncem roku Google převzal i firmu Boston Dynamics, která se zabývá robotikou – už osmou z tohoto oboru za posledních šest měsíců. Může to souviset i s tím, že bývalý šéf Androidu Andy Rubin se stal vedoucím robotické divize Googlu.

Také Infor ohlásil akvizici firmy PeopleAnswers, působící v oblasti prediktivních analýz lidských zdrojů.  Její cloudová HR platforma přidává do řízení lidských zdrojů analytickou vrstvu, kterou vyvinul tým specializovaný na behaviorální vědy.

Služba mimo jiné analyzuje 39 charakterových rysů kandidáta a na základě toho vyhodnotí jeho způsobilost. Zákazníci tak mohou díky ní měřit nejrůznější obchodní faktory, zlepšovat zákaznické služby či zvyšovat obrat s využitím kvalifikovanějších pracovníků.

Podle průzkumu společnosti PeopleAnswers je 46 % všech nových pracovníků vybráno špatně a 89 % z nich neuspěje z důvodu jejich přístupu. Pouze pracovní dovednosti kandidáta nejsou vždy zárukou úspěšného náboru nového pracovníka.

Pro výkonnost kandidáta je mnohem relevantnějších 39 jiných atributů. Tyto atributy zahrnují ambice, disciplínu, energii, respekt k autoritám, pozornost k detailům, pružnost, svědomitost a empatii.

Našli jste v článku chybu?