Nativní aplikace pro Windows, iOS i Mac OS se vytvoří jednotně

12. 12. 2013

Sdílet

Pomocí nové verze vydání mohou vývojáři vytvářet v jazyce C++ v rámci jediného projektu nativní kompilované aplikace pro Windows, Mac OS X i mobilní zařízení.

Na rozdíl od jiných řešení prý nástroj C++Builder XE5 dovolíkompilovat skutečně nativní aplikace pro mnoho různých zařízení a rozličných formátů. Takový kód je provozován přímo na procesoru a plně využívá služeb operačního systému, aplikačních rozhraní a technických prostředků integrovaných v zařízení.

Takové řešení podle tvůrců představuje zásadní zlom pro programátory i podniky používající jak stolní, tak mobilní zařízení. Organizace totiž mohou ihned využít dovedností programátorů, hotového kódu a knihoven napříč všemi používanými zařízeními.

Navíc vývojářské úsilí je zaměřeno jediným směrem – jediný tým podnikových vývojářů může vytvářet aplikace pro všechny platformy. Není třeba budovat oddělené vývojářské týmy pro každou platformu a tím se významně šetří čas i náklady.

Skutečně nativní aplikace jsou kompilované a běží přímo na technických prostředcích použitých zařízení. Nepotřebují skriptování nebo interpretační vrstvy a dovolí vývojářům poskytnout odběratelům aplikace s těmi nejlepšími vlastnostmi.

Nedávný výzkum společnosti Dimensional Research odhalil, že zatímco 85 procent vývojářů pro Windows již musí řešit požadavky vývoje mobilních aplikací, jen 17 procent z nich věří, že je rozumně možno dodávat nativní mobilní aplikace pro dvě nebo více platforem zároveň.

 

Našli jste v článku chybu?